Get Adobe Flash player
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o.
ul Narutowicza 59
97-500 Radomsko
dyspozytor tel. 512-476-767  w godz. 5.00-23.00
dział techniczny tel./fax  044-683-21-14 w godz. 7:00-15:00
sekretariat tel. 044-683-54-30 w godz. 7.00-15.00

 

Korzystanie z karty elektronicznej

Wielkość czcionki:

ZASADY KORZYSTANIA Z KARTY ELEKTRONICZNEJ 
W AUTOBUSACH MPK Sp. z o.o
. w Radomsku

karta150


kasownik1. Po wejściu do autobusu należy Kartę Elektroniczną (KE) przyłożyć do pola odczytowego dowolnego z kasowników.

 

2. Krótki sygnał dźwiękowy sygnalizuje zarejestrowanie przejazdu. Na wyświetlaczu pokaże się wysokość zaliczkowo pobranej opłaty (równej opłacie za przejazd do końca linii).

 

3. Wyświetlenie napisu OPERACJA NIEDOKOŃCZONA i długi przerywany sygnał świadczą, że przejazd nie został zarejestrowany (opłacony). W tym wypadku czynność „kasowania” należy powtórzyć.

4. Wysiadając z autobusu kartę należy ponownie zbliżyć do pola odczytowego dowolnego z kasowników w celu redukcji zaliczkowo pobranej opłaty, do właściwej wartości opłaty za dokonany przejazd. Na wyświetlaczu pokaże się cena biletu elektronicznego za przejazd. Zakończeniu operacji towarzyszy dwukrotny krótki sygnał dźwiękowy. Brak „skasowania” karty przy wysiadaniu spowoduje pobranie opłaty w wysokości ceny biletu za przejazd do końca danej linii.

5. Ilość „pieniędzy elektronicznych” pozostałych na koncie karty można sprawdzić naciskając przycisk INFO CARD, i – na wezwanie głosowe PRZYŁÓŻ KARTĘ – przykładając kartę do pola odczytowego kasownika. Kartę należy przyłożyć w trakcie wydawania przez kasownik długiego sygnału dźwiękowego (ok. 5 sek. od naciśnięcia przycisku).

 

6. Chcąc zapłacić za osobę towarzyszącą, bagaż lub psa, należy nacisnąć przycisk i przyłożyć kartę do pola odczytowego kasownika. Na wyświetlaczu pokaże się wysokość zaliczkowo pobranej opłaty (równej opłacie za przejazd do końca linii). Analogiczne czynności powtarzamy przy opłacaniu przejazdu większej ilości osób. Osoby podróżujące z właścicielem KE, za które uiścił opłatę, posiadają opłacony przejazd na tym samym odcinku co właściciel KE.

 

UWAGI:

  • Bilet dodatkowy sprzedawany jest wyłącznie w cenie biletu normalnego.

  • Pierwsza operacja rejestracji przejazdu po wejściu do pojazdu powinna być wykonana bez użycia przycisku (pierwsza opłata pobierana jest za właściciela karty).

  • Przy wysiadaniu kartę należy tylko jednokrotnie przybliżyć do pola odczytowego kasownika – niezależnie od ilości zakupionych biletów dodatkowych.

 

Karta Elektroniczna (KE) MPK Sp. z o.o. w Radomsku

    • KE może być imienna lub na okaziciela.

    • Imienną KE można bezpośrednio otrzymać w Punkcie Sprzedaży nr 1 w siedzibie MPK ul. Narutowicza 59 po złożeniu wniosku i uiszczeniu opłaty.

    • KE imienna może być używana wyłącznie przez jej właściciela.

    • KE na okaziciela może być używana przez wielu użytkowników.

    • KE imienna może być zarejestrowana jako normalna, ulgowa, okresowa lub bezpłatna, natomiast KE na okaziciela jedynie jako normalna.

    • Przewidywany okres przydatności KE do użycia wynosi 10 lat.

    • W przypadku zgubienia KE należy niezwłocznie zgłosić ten fakt w Punkcie Sprzedaży MPK, dzięki czemu karta zostanie zablokowana, a pieniądze – będące na koncie karty – zostaną przelane na nową kartę klienta (dotyczy wyłącznie kart imiennych).

Wpłata pieniędzy elektronicznych na KE

    • Wpłatę pieniędzy elektronicznych na KE (czyli tzw. „ładowanie” karty), która umożliwia opłatę za przejazdy, można dokonać w jednym z Punktów Sprzedaży MPK lub u kierowcy autobusu.

    • Najmniejsza ilość pieniędzy możliwa do załadowania na KE w Punktach Sprzedaży i u kierowcy określona jest w cenniku – aktualnie 5 zł.

    • Pasażer otrzymuje wydruk potwierdzenia wpłaty.

Bilety elektroniczne w MPK Radomsko

    • Obowiązkowi „kasowania” w autobusie podlegają wszystkie KE.

    • Z KE kasownik pobiera automatycznie odpowiednio: opłatę normalną, ulgową lub rejestruje przejazd.

    • Pasażer posiadający kartę z pustym kontem, otrzymuje od MPK Radomsko kredyt do wysokości 5 zł. Przy najbliższym ładowaniu KE, dług zostaje automatycznie odliczony z wpłaty.

    • Kasownik sygnalizuje ujemny stan konta karty przez podanie sygnału głosowego KARTA PUSTA. Należy wtedy niezwłocznie załadować KE lub zakupić bilet jednorazowy u kierowcy.